טכניקת בואן

     לחיצה קטנה והגוף מחייך  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> טווינא
 

 
טווינא

פירוש המילה טווינא – TUI = למשוך, NA = לתפוס.

השיטה מבוססת על עקרונות הרפואה הסינית והפילוסופיה הסינית והיא נמצאת בשימוש הסינים כבר משנת 2700 לפנה"ס. היא נחשבת לפיזיותרפיה הסינית.

על פי הרפואה הסינית בגוף האדם זורם צ'י. הצ'י הינו אנרגית החיים והוא הבסיס לבריאות פיזית ונפשית.

מטרת הטווינא לווסת ולשפר את זרימת הצ'י והדם בגוף ולעורר בו את כוחות האיזון והריפוי העצמי.

את המטרה הזו משיגים באמצעות עבודה על נקודות דיקור הפרוסות לאורך מסלולי המרידיאנים ( מסלולי הצ'י ). נקודות אלה מקושרות בניהן וקשורות לאיברים מסוימים ולתפקודים מסוימים בגוף. בעזרת עיסוי ו / או לחץ בנקודות אלה פותחים את אותם מסלולי המרידיאנים ובכך מאפשרים זרימה מאוזנת של אנרגית הצ'י, תפקוד תקין של האיברים הפנימיים ועידוד מנגנון הריפוי העצמי של הגוף.

הטיפול בטווינא הינו נמרץ, אינטנסיבי ואנרגטי ובעל השפעה מיידית.

טכניקות הטיפול מתבצעות בעזרת כפות הידיים, האמות והמרפקים והן מבוצעות לאורך מסלולי המרידיאנים,
על הרקמות הרכות ( רצועות, שרירים, גידים ), מערכת השלד ועל נקודות דיקור.

המטפל, במקום להשתמש במחטי דיקור בנקודות הדיקור, מפעיל לחץ ויוצר תנועה אקטיבית ואינטנסיבית בעזרת הידיים והאצבעות. כמו כן כולל הטיפול טלטולים עדינים, מתיחות ומניפולציות ( הנעה ) של המפרקים.

הטווינא מצויינת לטיפול בבעיות אורתופדיות, שלד ושרירים כגון – שרירים תפוסים, כאבי גב, כאבי צוואר, בעיות כתפיים, בעיות מפרקים ועוד.

בנוסף מטפלת בבעיות פנימיות כגון – כאבי ראש, מיגרנות, התקררויות, אסתמה, איזון לחץ הדם, פציאליס ( שיתוק חצי פנים ), כאבי מחזור, הפרעות במערכת העיכול ועוד.

תחום התמחות מיוחד הוא – ילדים. אצל ילדים אברי הגוף מיוצגים על כפות הידיים, לכן חלק גדול מהטיפול נעשה על ידי עיסוי כף היד.

ניתן לטפל במגוון בעיות כגון – התקררות, הרטבת לילה, בעיות במערכת העיכול ועוד. כמו כן הטווינא משמשת גם כטיפול מונע.

הטיפול בטווינא מתחיל בתשאול מקיף לגבי אורח החיים, בריאות כללית והבעיה הספציפית בה רוצים לטפל.

לאחר מכן בונה המטפל מערך טיפולי המתאים לבעיות ולצרכים המיוחדים של המטופל כאשר המטרה היא לטפל בשורש הבעיה ולא רק בסימפטום.

טיפל הטווינא מתבצע בשכיבה ובישיבה, בלבוש מלא. ניתן לשלב בו שימוש בכוסות רוח, מוקסה, משחות ושמנים.

ניתן לטפל בטווינא בלבד אך אפשר גם לשלבה עם שיטות טיפול אחרות כגון דיקור, צמחי מרפא, ארומתרפיה, עיסוי, תזונה ועוד וזאת משום שהרפואה הסינית הינה בעלת ראייה הוליסטית, הרואה את הגוף כמכלול שלם ומטרתה למצוא את שורש הבעיה ולטפל בה ולהחזיר את הגוף כולו לאיזון וזרימה הרמונית של צ'י ודם בגוף.

 

לייבסיטי - בניית אתרים