טכניקת בואן

     לחיצה קטנה והגוף מחייך  



להצטרפות לרשימת התפוצה הכנס את כתובת הדואר האלקטרוני שלך:
 


דף הבית >> בואן - היסטוריה
 

 היסטוריה

תום בואן חי בין השנים 1916 – 1982.
בהיותו בן 15 עזב את בית הספר והחל לעסוק בנגרות. מכיוון שאביו חשב שמה שלמד עד לגיל זה מספיק לו כדי לעבוד ולהתפרנס לא היה סיכוי שתום בואן ילך ללמד רפואה. לאחר שירותו הצבאי החל להתעניין בדרכים בהן ניתן לתת עזרה ולהקל על סבלם של בני אדם. הוא החל לשים לב לכך שכאשר הוא מבצע תנועות מסוימות על הגוף, הגוף מגיב. מאז ועד ליום מותו בואן היה עסוק בפיתוח טכניקת המגע המיוחדת שלו שהיום ידועה כטכניקת בואן.
 
אהבתו לספורט ונוכחותו במשחקי כדורגל עוררו בו את העניין בנושא העיסוי ושיטות מגע אחרות. הוא ראה כיצד המטפלים מטפלים בפציעות הספורט של השחקנים ולמד מהם.הוא שם לב שתנועות ספציפיות על רקמות הגוף מביאות לתוצאות מסוימות.
תרומה נוספת לידע שצבר קיבל מעצם עבודתו עם המטפלת אירין סנרוס. עבודתו איתה חשפה אותו למטפלים שונים ולגישות שונות אשר השפיעו עליו וחיזקו את יכולתו "לראות" ולאבחן מטופלים. 
 
תום בואן לא עבר כל הכשרה בתחום הרפואה או בכל תחום טיפולי אחר וכל הידע שרכש נבע מכך שהוא למד לבד מתוך ספרים שמצא כמתאימים ומהתבוננות בעבודתם של מטפלים אחרים.בואן הצהיר שהמגע והעבודה שלו הם מתנה מאלוהים. למרות זאת הוא החשיב עצמו כאוסטיאופת (אוסטיאופתיה הינה שיטת ריפוי המבוססת על ההנחה שניתן לרפא מחלות הקשורות במערכות שונות בגוף באמצעות טיפול בעצמות ובשרירים)  מכיוון שההערכה והטיפול שלו בכל מטופל משקפים את המצב הפיזיולוגי הנכון לאותו רגע. 
 
בשנות ה – 50' עבד בואן בעבודות מלט. שם הכיר את סטאן הרווד שהחל להאמין מאוד בטכניקה של בואן לאחר שזו עזרה לאשתו להחלים מארוע מוחי שעברה.  
בשנת 1957 בני הזוג הרווד הציעו לבואן את ביתם שישמש לו כקליניקה.
בואן קיבל את הזמנתם והחל לטפל שם בערבים, לאחר שסיים את יום העבודה שלו.
השמועה עברה מפה לאוזן והעסק החל לצמוח. מטופלים נסעו מרחקים ארוכים וחיכו שעות בתור כדי לקבל טיפול.
מדי שבת בבוקר בואן טיפל בילדים ואנשים מוגבלים ללא תשלום.
מדי שבת בערב טיפל במי שנפצע כתוצאה מפעילות ספורטיבית באותו יום ומדי יום ראשון טיפל באסירים.
בואן טיפל בכ – 13000 איש בשנה, כאשר רוב המטופלים לא נזקקו ליותר מעד 3 טיפולים.
 
בשנת 1974 השתתף תום בואן בכנס בריאות, שם פגש את אוסוולד ראנץ' מי שהפך לממשיך דרכו של בואן.
אוסוולד שלא שמע על בואן ועל הטכניקה שלו ביקש ממנו להצטרף אליו לטיפולים. בואן הזמין אותו להצטרף אליו וללמוד ממנו את הטכניקה. במהלך השנתיים וחצי הבאות למד אוסוולד את הטכניקה. בואן הסמיך את אוסוולד ואשתו איליין לתעד את עבודתו ולפי בקשתו הם החלו ללמד אותה רק לאחר מותו.
 
הקורס הראשון ניפתח באוסטרליה בשנת 1986 ומשנת 1990 אוסוולד ואיליין מלמדים את הטכניקה במקומות שונים בעולם.
בזכות האפקטיביות של טכניקה זו, אנשים רבים מאמצים אותה ומטפלים מקצועיים התרשמו מאוד מיכולת הטיפול שלה וממגוון הבעיות שבהן טכניקה זו מטפלת.
ההצלחה הגדולה הזו הביאו את אוסוולד ואיליין לפתוח בשנת 1994 את הקורס הראשון למורים.
 
מכיוון שבואן רק לימד את הטכניקה שלו הלכה למעשה ולא הסביר כיצד היא עובדת, אין בידינו הסבר ברור על אופן פעולתה. כיום מתנהלים מחקרים רבים ברחבי העולם המנסים לפענח את סוד קסמה של הטכניקה. תוצאות המחקרים שבות ומאששות את היעילות והעוצמה של הטכניקה.
 
 
 
 
לייבסיטי - בניית אתרים